Man glömmer fort

Ja, jag blev snabbt påmind om bloggen baksida..
När man skrivit ett långt inlägg om en massa olika saker, och när man ska publisera det så blir det bara borta....
 
Japp, det hände häromdagen. Och jag kommer inte ens ihåg hälften jag skrev, så då får jag bara ta det när det kommer.
 
Jag skrivit ett blogginlägg på min prins blogg, om hela våran Harry Potter period, så jag väljer att länka er dit, istället för att skriva det på nytt här. http://lillakrigare.blogg.se
Det har iallafall varit en helt underbar period, för både mig och William och de runt omkring <3
 
Förutom Harry Potter så koncetrerar vi oss väldigt mycket på Troll just nu och har Troll-tema här hemma.
Massor av fina böcker, gamla som nya som William har fått i present, lånat och såna jag skaffat fra till detta tema.
Vi har också en trollhanddocka som är himla finurlig och är här på besök några kvällar i veckan ;)
Det kommer vi också skriva om i Williams blogg :)
Och kan säga att båda mina barn tycker det är ett roligt tema.
Och passande nog ska vi på biopremiär imorgon på filmen "Trolls" :D :D :D
Så det blir jag och barnen, plus Erica och Emy. HUR KUL SOM HELST :D
 
Det är också i full färd med packning och planering inför nästa torsdag då vi rullar bilarna mot kristinehamn för en långhelg . Ska bli så mysigt att komma iväg och bara göra något helt annat. Men mer om det senare :)
 
Just nu var jag tvungen att ta en paus, ifrån massa ilska, frustration och besvikelse.
Jag blir så ledsen att vi lever på 2000-talet och fortfarande anses människor med specialle behov mindre värda än oss andra. Sitter och slåss mot systemet för att min son ska få ha ett språk! Kan ni förstå????
Det är helt galet !!! Och allt blir så mycket tydligare för mig när jag har Hedda, snart 3 år.
Jag har inte övat på att prata med henne en enda sekund !!! Det har hon bara lärt sig ändå.
Men när det kommer till min son, på 5 år, så ska han inte få ha den möjligheten ? Det är så vidrigt...
Att min sons utveckling som barn och som människa, hans möjlighet att få göra sig förstådd till resten av omvärlden ska vara en pengafråga.
Som sagt.... så tog jag mig en paus från det nu ! Kan ändå inget göra en lördagkväll, annat än att ha ångset och övertänka allt.
Men tro mig, det kommer bli krig, och det kommer inte bli trevligt....Men nu har jag fått nog.
 
 
Piss, att de där sakerna ska få påverka mig, mitt liv och min vardag. Kan tycka att jag har nog med annat att tänka på. MEN, imorgon ska vi på bio, jag får tänka så.. En dag i taget...
 
Ha en fin helg vidare :)
 
 
 
 
Ett liv med en allvarlig sjukdom | |
#1 - - Storasyster Linda :

Ska bli så härligt att ni kommer hit.

Upp