Ändrade söndagsplaner

Jag har funderat lite hur jag ska lägga upp detta med att jag börjat blogga igen.. och jag har ju insett att jag bara kan fetglömma att försöka "återberätta" det sista året. Så jag kommer börja from nu...
Men det kommer säkert komma inlägg där jag går tillbaka i tid, och då fokuserar på det i de aktuella inläggen, och nu bara koncentrerar mig på nuet och framåt..

Och då passade det ju ypperligt att börja nu.
För igår gott folk, sov jag borta över natten. Det händer ju aldrig, haha, men hittade ett tillfälle som passade bra då Pappan och farmor flyttade in i min lägenhet för en natt och jag ut.
Spenderade kvällen tillsammans med Petra och David. mysigt !
Erica som jobbade med prinsen ringde mig för att fråga vart en av apparaterna var, och så la vi på.
Då sa William på sin Tobii (DET ska det bli ett eget, ordentligt inlägg om när tillfälle ges! men det är ju iallafall Williams ögonstyrda dator, där han nu äntligen har fått ett språk!!!!! mer om det en annan dag)
"Mamma.......Hej" flera gånger, och tillslut kommer Erica på att William kanske också ville prata med mig när hon ringde.
Så efter några minuter ringer Erica mig igen, men denna gång var det min goding i andra änden :D Vi pratade en stund och sa god natt till varandra (med hans go-ljud) och när vi la på sa han "tack" många många gånger ! Älskade barn. han gjorde sig inte bara förstådd, han tackade för det också <3

Och när klockan gick förbi kom Erica hem och det blev lite natt tjat för att vi sedan säga godnatt. Och hör och häpna, jag sov (visserligen till och från) till 10:30 !!!!! Kunde inte tro att det var sant ! Men så välbehövligt !
Jag och Petra tog en snabb frukos (en cola och knäckebröd, haha) för att gå iväg till gymmet (ja, det kan ni också få ett inlägg om haha)

Och när jag kommer hem Åker Patrik och farmor och kort därefter inser (Assistent) Emy och jag att ballongen i Williams PEG spruckit och får besked att vi ska komma in till Mottak (akuten ish)
Jag får ringa upp stackars Petra då vi ju inte har körkort, som kommer direkt och vi får fixa iordning allt för att kunna ge oss iväg. Dessutom med lillasyster närvarande.
MEN, det gick faktiskt över förväntat smidigt.
Blev lång väntetid för prinsen då det var flera barn som var väldigt väldigt dåliga där och behövdes såklart prioriteras.
Tillslut fick en läkare tid att komma in till oss, tillsammans med en av våra första, och bästa sykepleiere (Och det var en jäkla tur, då denna PEG vuxit lite knasigt och är en ganska svår affär att sätta dit, och i vanliga fall görs detta bara av gastroläkare!)
Men efter en liten stunds lirkande satt den där !
(Vi har lärt oss att vi behöver ha ett "Hägarstift" för att "hitta kanalen", massa xylocain och panodil i kroppen på pojken)
Världens duktigaste kille !

Under tiden har Petra tagit med sig hedda hem, och Erica tog bilden tillbaka till oss.
Om William har underbara assistenter ?? Obeskrivligt !

Så söndagen blev allt annat än vad vi förväntat oss, men vi lyckades ganska bra ändå vill jag påstå.

William somnade på 30 sekunder när han fått sin inhalation och mat i magen som ju varit tom väldigt väldigt länge.
Och Emy och Petra begav sig hemåt.
Jag tog mig an min lilla tjej som varit väldigt mamma sjuk och vi myste med film så att William skulle få vila en stund.

När han vaknade blev det "Trollstund" och vi fick besök av trollet Mim. väldigt spännande (DET kommer det också inlägg om framöver hihi)

Sen var det läggdags för hedda som somnade på få minuter, William och Erica lekte och jag städade iordning det sista och la om schemat för assistenterna då förtiomiljoner nya saker dykt upp)

Nu behöver jag tvinga in mig själv i en dusch, eftersom jag ju inte hann det efter gymmet, där gällde det att prioritera haha, och jag kan erkänna att det tar emot.... hade det inte varit för att jag har bäddat rent i sängen så hade jag fasen inte gjort det :D

Imorgon ska lillan vara hemma från dagis, då vi har fått tid till båda barnen hos läkaren för att ta influensavaccinet.

Om det är mycket som händer i oktober ?? bara överjävligt mycket!

Men men, det fixar väl vi <3


Ha en fin kväll vidare.
Ett liv med en allvarlig sjukdom | |
#1 - - Syster:

Kul att du börjat att skriva igen.

Svar: 😘
Elin

Upp