Pressade dagar

Då har dagarna gått igen, och jag hade egentligen behövt ett blogginlägg för varje dag, men typiskt mig, och typiskt min tid, så här kommer en sammanfattning.
 
Naiv som jag var trodde jag att förra inlägget med "ny vecka" skulle göra skillnind... men fy fasen vilken vidrig vecka det blev.... Kände ca 8 ggr per dygnt att "Det ger sig aldrig".....
Såklart massa bra input här och där, men minnet av förra veckan överlag var verkligen bajs.
 
Flera möten som både krävt massa tid och energi från min sida, och massa nya krångel dök upp.
Men tillslut kom fredagen, och jag, Petra och David hade köpt biljetter till Sagan om ringen maraton på bio !!!! ;D
MEN... Så fick jag veta att jag kunde medverka på en seminar lördag och söndag ang ASK
(Alternativ og supplerande kommunikasjon) - Alltså Williams språk (Symbolspråk).
Och då började samvetet direkt att sätta in.... Välja bio (mig själv) framför seminar (William)....
Så efter några om och men bestämde jag att jag skulle göra lite av varje.
Så iväg åkte vi, käkade på donken innan för att köpa godis och popcorn och slå oss ner i Norges största biosal (666 st platser) SÅÅÅ coolt, att sitta där kl 22:30 och veta att vi hade 3,5 timma framför oss (extra material) .
Petra och jag fick ett vansinnigt skrattanfall där vi båda trodde att vi skulle behöva gå ut, men lyckades tillslut kväva det :)
För att lite senare få ett nytt ett, men det var nog mer jag..... När Petra dricker ur sin colaburk, som jag hade stoppat ner mitt tuggimi i....... fantastskt roligt !!! :D
Så vid 2 tiden haffade vi en taxi och åkte oss hemåt i snöstormen.
Kröp rätt i säng för att vara färdig kl 10:30, då blev jag upphämtad av en mamma jag lärt känna genom något som heter "Utrycksmiddlegruppa" - ett gäng föräldrar till barn med Symbolspråk som träffas några gånger i året för att dela erfarenheter osv..
Hon har en pojke som började skolan iår, alltså ett år äldre än min prins, som också har en Tobii, och samma språkbok som William. SÅ inspirerande att få lov att känna dom.
 
Väl på seminaret var även våran allas älskade Marianne. Våran gud, våran språkhjälp, vårat typ allt !
Och hennes Marte. Och även några fler kända ansikten, och en massa nya.
Var flera olika föreläsare där genom de två dagarna. Flera mammor, som berättar om sin väg för sitt barn språk. och några andra fagpersoner.
Och därbland var ju då Marianne och hennes fantastska dotter Hanna på 15 år. De föreläste tillsammans <3
Så otroligt fantastiskt att se och höra på. Hur Marianne berättar deras väg, och Hanne med sin tobi framför sig, och både berättade hennes upplevelse av skola, lärare och spec.pedagoger, men också slänga ur sig kommentarer som att : "Mamma du är så tråkig, jag vill berätta om min nya skola" :D
Det är kärlek det, att hon också ska få lov och avbryta mitt i mammas samtal, och säga precis vad hon vill :)
 
Så två otroligt berikande dagar, men huvudet är fortfarande överfullt med information och jag får inte ut det i varken ord eller i fingrarna, så jag kommer nog behöva sätta av några timmar att försöka rensa de tankarna.
Och tyvärr, så fungerar allt detta så, att hur bra det än var, hur nyttigt det än var, hur mycket fantastiska människor man än träffade.....Så går man också hem med en stor svart säck fyllt a dåligt samvete... Att jag inte gjort mer, att jag inte kan mer, att jag inte är logisk nog och att jag inte har nog med tid....
MEN... Mest jätte positivt, och hoppas det blir nåt av mig också allt eftersom :)
 
Idag var det en lättsam och glad liten tjej jag skickade iväg till dagis med Ws assistent :)
Och jag och William fick en stund för oss själva, och vi såg färdigt på Narnia filmen (men mer om det en annan gg)
Efter det hade jag ett helt hem att storstäda, blir gärna så när pappan är här mestadels av en helg......
Och jobbade som en gris.... Och idag var det så skönt, att få bocka av alla saker, men det otäcka är att jag vet att det trots allt slit inte är i närheten av slut på mer jobb...
Men nu ska jag verkligen försöka ta en dag i taget, och koncentrera mig på det som är viktigt !
Och suga i mig det som lyfter mig, och det andra får bara ligga nu.
 
Men nu blir det full fart igen, innan jag får gå till sängs.
 
Ett liv med en allvarlig sjukdom | |
#1 - - Stora syster Linda :

Låter som en jättebra föreläsning.

Upp