Det där uppåt-inlägget

Ja, nu har jag ändå i några dagar tänkt att nu kommer det där lite roligare inlägget. Då flera tunga tankar var lite mer borta, mycket som blivit gjort, och roligheter i helgen. Men hann inte så långt, för idag satte det igång mer krångel som gör vårt liv så mycket svårare. Eventuellt magsjuka för Hedda. Och här spelar det egentligen inte så stor roll om det är bekräftat magsjuka eller inte, här behövs allt tänkas på oavsett för att skydda William och så många assistenter som möjligt.
Jag blir isolerad med Hedda. Spritar och spritar och spritar så fort hon eller jag har varit inne på badrummet.
Den/de som är hos William får ta ett storstäd, sprita varenda liten knott, byta filter på alla apparater osv osv..
 
Denna gång löste det sig skapligt bra, Petra var gullig och hämtade upp en madrass åt mig från förrådet så jag kunde slänga den på golvet i heddas rum, och hon informerade de assistenter som skulle lösa av henne på morgonen. De andra tog städ och handling till oss och servade oss med mat och dryck för att undvika så gott som det går att jag inte är och tar på allt.
Dessutom kommer nästa proeblem, alla gånger på ett dygn William kan behöva ha två personer...
Så jag oh kvällsvakten fick lägga en plan, hur vi skulle tänka med inhalationer osv..
 
Hedda hade ont i magen på förmiddagen, men efter en stund så var det egentligen ganska bra. Hon klagade en gång nu ikväll, men inget super illa liksom.
Men här är vi... fast.. Rummet blir mindre för varje timma som går, men tack och lov är lillan på super gott humör :)
Dock har jag inte fått tittat på min dator förns nu, när hon ville se på film en stund. så ska försöka jobba ikapp ikväll när hon somnat, så får jag se vad mycket jag hinner. Men en dag att inte göra nåt jobb är inte att rekommendera, plus att det är fruktansvärt omotiverande, att sitta på en liten madrass på golvet i ett barnrum, höra min stora älskling precis utanför dörren.. men men nåt kanske jag kan göra iallafall :)
 
Efter fredagens ångest-möte, som jag hade haft ont i magen över i flera dagar, gick tillslut ganska bra.
Kan inte gå in på vad det är för möte just nu, men uppdateringar kommer senare.
Många funderingar första timmarna efter, men mot kvällen började allt att vända.
För då skulle jag, Petra och Erica iväg på Freddy Kalas . Och det var verkligen SÅ kul !!!!! helt perfekt kväll !
Och på lördagen kom Linda, Henrik och Gabriel på besök över lite mer än ett dygn.
Mycket prat, skratt, mys och bus blev det och det var som vanligt jätte härligt att ha dom här!
 
Igår flöt också på, William humör har varit lite bättre nu sedan helgen <3<3
Och igår var han supernöjd på dagen, så jag fick tid att bara umgås med Erica, för att vi sedan när hon började åkte till Elkjöp för att hämta ut en del till min dammsugare, och senare komma hem och William och Erica satt i stolen i två vändor medan jag även då fick tid att umgås med Petra och laga mat.
 
MEN... det fick väl inte vara helt bra !
Och idag var vi många som hade längtat till, Erica fyller år och vi hade planerat att fira henne idag !
Och det är ju bara så jävla typiskt, men såklart ingenting att göra något åt, det är ju ingen som jätte gärna umgås med Heddisen nu... Men helt fantastiskt att detta var tvungen att hända just idag...
 
 
Nu ska jag försöka få lilla loppan att somna, vilket jag misstänker inte blir allt för enkelt efter en så otroligt oaktiv dag. Men men småbarnslivet i ett nötskal, blir bara så stort och jobbigt för min prins när sånt här "vanligt tjaffs" händer..
 
Men kanske kommer det ett bara uppåt inlägg när detta är över ?? kan ju naivt hoppas iallafall :)
 
Ett liv med en allvarlig sjukdom | |
#1 - - Storasyster Linda :

Helgen var toppen. Tråkigt att Hedda är dålig. Blir bättre snart ska du se.

Svar: Ja så himla härligt att ha er här ! <3
Elin

Upp