1 advent

Nu ni skyndar jag mig att skriva detta inlägg... För några dagar sen hade jag ett uppåt inlägg att skirva, men hann inte den dagen, och dagen efter kraschade det igen.
SÅ sedan sist, har vi klämt in några underbara dagar, där saker och ting faller på plats, men också följda av skitdagar där allt går åt pipsvängen!
Och efter massa krångel i helgen fick vi minsann en underbar 1 advent.
Dagen började med att William var lite krasslig, med en dåig natts sömn, men vände ganske så fort.
Jag och Hedda hade bokat in Sterk-mini. På mitt träningscenter har de, varje söndag, en barntimma.
Så detta provade vi första gången igår, och det blir absolut inte den sista :D
Vi tog på oss träningskläder, och stoppade "springskorna" i väskan och gick ner (ligger precis där vi bor så detta är ju bara SÅ perfekt) Första 10 minuterna var hon jätte blygg, och jag var tvungen att hålla henne i handen under "uppvärmningen", men efter det blev hon ordentligt varm i kläderna och skuttade runt :)
De hade en härm-lek, och huvud-axlar-knä-och-tå, och småövningar innan de tog fram hinderbana och kutade omkring. SÅ GULLIGT ! <3 Efter det gick vi till den söndags-öppna affären för att handla in lite till maten, och när vi kom hem var det en trött William som vägrade sova ;)
Efter ett tag kunde han äntligen somna, och då bestämde jag och Erica att när han vaknade skulle vi baka lussebullar, julpynta och ha glöggmys. Sagt och gjort.
Jag slängde ihop en deg medan William och Erica började med pynt av Williams rum. Petra kom hit efter att ha suttit på akuten med sin dumma mage i ett x-antal timmar för att få lite advents-känsla och Hedda och hon pyntade hennes lilla gran.
Vi bar in köksbordet till Williams rumoch ställde det helt intill hans säng, och så bakades det med julmusik i högtalarna och alla var nöjda och glada :D
Medan de väntade på att de skulle bli färdiga fortsatte pyntandet, för att sedan ställa fram till glöggmys.
William fick hoppa upp i sin stol och vi satt alla i köket och smaskade på de fina lussebullarna, pepparkakor och skummtomtar <3

Sen var det kvällen. Lillasyster kom sent i säng, men var på gott humör, så då fick det vara värt det på 1 advent :)
och idag tog alla sovmorgon. Hedda väckte mig 8:15, och William vaknade vid 9 :D
 
Så idag står det träning för mamman på schemat, något jag inte fått till sen allt kaos började :( och det är ju så dumt med min onda kropp, som blev bättre av regelbunden specialanpassad träning från min ostiopat.
Så nu hoppas jag kunna komma igång igen.
Sen behöver jag jobba ikapp en del, och fixa med julmys :)
 
Så detta blev väl ett ganska uppåt inlägg ändå ?? äntligen :D :D :D
Men nu har jag inte tid mer, skynda skynda skynda .
Ett liv med en allvarlig sjukdom | |
Upp