En vriden verklighetsuppfattning

Imorse var älskade ungens näsborre helt åt helvetet.. När de la ner sonden sist, så satt de tejpen alldeles för högt upp så sonden satt o skavde i näsan på honom.
Så vi fick efter någon dag dra bort tejpen (o som ni vet är det det värsta han vet o blir så ledsen att tårarna sprutar o han slutar andas, plutten) o sätta dit den på nytt, fast längre ner.
Men det hjälpte dock inte så mycket då det redan var sårigt o irriterat. Oså hjälper det ju inte att CPAPen ligger på så ofta :(

Så imorse var det så jävla köttigt o kom vätska ut :/ så fick ringa o säga att vi va tvungna att få byta sida..
Så vi fick hem en sykepleier som satt ner den..

Som vanligt då, helt förstörd blir han lilla stackaren, o jag funderar varje gg han utsätts för sådan skit hur fan man ska kunna återgälda honom för allt elände ? Usch
Men nu är den bytt, så nu hoppas vi det får läka ordentligt !

Pillimuttan kol hit runt 14, älskade människa.. Hon har varit i London o såklart köpt med present till W, hur go??? :,)
En badkompis, en tjejgroda, o underbara strumpor som ser ut som skor (eftersom han aldrig har skor på sig, söt som tänker så på honom)
Jag fick en foundation hon inte använde o det var verkligen vad jag behövde nu. SÖTRÖVA ! Me sooo happy to have you !

Satt på ballen i solen o tjata o drack en cider :D vart en liten kortare visit en det vanliga idag men såäreibland :) vi hann med att prata om det mesta ändå hoho.
Bl.a. Om att vi inte riktigt fattar grejen med att prata skit om folk för att sedan umgås med dem? :O att man inte är enig i allt ens vän står för, det är la en sak, men att prata skit ? Nai, fattar inte grejen med det ! Så jävla tjejigt !! O varken jag el Pillan är spec tjejiga av oss så är väl kanske därför vi inte riktigt greppar poängen med det ! Haha

Sen något som jag ständigt fascineras över är hur två människor, kan vara med om PRECIS samma sak, alltså upplevt något tillsammans, precis vad som helst, men att det sedan blir två helt olika historier, att verkligheten plötsligt fick två versioner, helt olika varandra...
O det jag då förundras över är hur fan är det möjligt ? Är det att den ena parten tex inte upplevde lika lycka/olycka ? Eller är det att ena partens VILJA blev så stark att den blev "sann" ? Ja, jag blir inte riktigt klok på det när jag funderar över det, men som sagt, fascinerande att se hur människan förvandlar en situation till något helt annat, har en vriden verklighet !

Har ca tusen saker att ta tag i idag i vet inte vart jag ska få tiden ifrån riktigt.. Hmms
Men det är ju en dag imorgon också.. Dock gillar jag ju inte att göra saker halvdant !
O VART I HELVETE ÄR MIN UTEMÖBEL ?!?!?! Ringer de inte jävligt snart blir det tråkigt för den stackaren som får med mig att göra imorgon!

Nee, nu ska jag se om lillprins vill vakna .

Bilder, Ett liv med en allvarlig sjukdom | |
#1 - - pillan:

Så himla skönt att träffa er ! <3 Alltid lika fascinerande vad lika vi tänker! Ser fram emot nästa dejt & då tycker jag att prinsen ska ha på sej "skorna" ! PUSS på fina dej !

#2 - - Anonym:

Lille W vad du får stå ut med mycket! Men du är så duktig!

#3 - - Marie - från en prematurmammas hjärta-:

Fy tusan för dessa hemska sonder. Neo spydde ut sin så den kom upp i munnen. Kunde ske flera gånger om dagen så till slut krävde vi att bli lärda att sätta sond själva. Tänkte på det där med att han avskyr när man tar bort tejpen, ni har säkert redan provat, men det ska finnas små oljiga lappar i förpackning som luktar citron som gör att tejp osv släpper lätt, oerhört bra! Tusen tack för din kommentar. Hade varit så kul att ses någon gång!

#4 - - Elin:

Ja Pillan, helt enig såattsäga :D PUSS PÅ DIG !!



Men fy vad äckligt att han spydde upp den, STACKARN ! De å sjukhuset försökte tvinga oss att lära oss det, men jag sa strängt ifrån.. Det är verkligen det absolut värsta W vet, så tycker inte att vi ska utsätta honom för det, bättre sjukhuset får ta på sig det! Hur länge hade neo

#5 - - Elin:

Sond i näsan ? KRAMAR till er

Upp